Kako nam je bilo na Generation Unlimited imaGen Ventures “Izazovu za mlade”

Završen je treći Generation Unlimited imaGen Ventures “Izazov za mlade”, koji se održao od 15. do 17. aprila u hotelu Palas, u Petrovcu.

Mladi iz cijele Crne Gore su imali jedinstvenu priliku da riješe društvene izazove i unaprijede zajednicu u kojoj žive, nauče kako da razviju ideje i implementiraju ih i dobiju finansijsku i mentorsku pomoć.

Ovo globalno takmičenje se sprovodi u više od 35 zemalja širom svijeta, a naši pobjednici imaju priliku da predstavljaju Crnu Goru na globalnom takmičenju.

Nakon upoznavanja, počeli smo sa radom u petak, 15. aprila, u 15:00h. Praveći drvo problema i postavljajući 5 pitanja ZAŠTO, mladi su pokušali da otkriju srž problema koji analiziraju. Timovi su imali težak zadatak da identifikuju uzroke problema i da uoče one na koje bi mogli da djeluju. Timovi su na radionicu došli pripremljeni – kao domaći zadatak imali su da naprave mapu stejkholdera i sa par najvažnijih obave intervjue kako bi iz prve ruke sakupili više informacija o problemu. Ovim koracima postavili smo jak temelj za kreiranje kvalitetnog rješenja problema.

U nastavku, timovi su imali zadatak da kreiraju pitanje koje odražava srž problema. Timovi su, uz pomoć mentora, marljivo radili na prepoznavanju konkretnog pitanja kako bi dobili polaznu osnovu za iduće korake.

Subota je bila najintenzivniji dan takmičenja. Vrijedno se radilo na prototipima rješenja, što je bilo traženi autput za drugi dan radionice. Kroz brainstorming proces stvarali smo ideje, razrađivali ih i nadograđivali. Bila je to kreativna eksplozija ideja, od kojih smo oblikovali nove, odbacivali lošije i pokušavali da dođemo do jedne koja predstavlja odgovor na pitanje postavljeno na kraju prvog dana.

U nedjelju su naši takmičari od ranog jutra radili na pripremi prezentacije, vođeni takmičarskim duhom i voljom da mijenjaju stvari i učine okruželje boljim za mlade. Pred njima je bio nimalo lak zadatak – da rješenje koje su osmislili predstave mentorima, ostalim takmičarima i članovima žirija, u okviru pitcha koji ne smije trajati duže od 5 minuta, nakon čega žiri ima 5 minuta za pitanja.

Mentori su prvi imali priliku da glasaju i ocjene rad timova tokom radionice, to su učinili prije izvođenja prezentacija, imajući u vidu samo rad timova tokom ova tri dana.

Tročlani žiri je morao ocijeniti svaki od timova po četiri parametra – opšti utisak o prezentaciji, uticaj koji njihovo rješenje može postići, koliko je rješenje u praksi izvodljivo i koliko je inovativno. Pred ovim, nimalo lakim zadatkom, našli su se Ivana Bošković –  UNICEF, Nikola Vulić – UNICEF i Sanja Simonović – M:tel Digitalna fabrika.

Glasovi žirija činili su 60% ukupnog mogućeg broja bodova koji jedan tim može dobiti. Glasovi mentora činili su 15%, dok je preostalih 25% pripalo takmičarima.

Nako zbrajanja svih glasova uručili smo nagrade za 5 pobjedničkih timova. Svaki od njih dobio je po 2.000 eura za razvoj svoje ideje i mogućnost da se plasira na globalno takmičenje na kome će najbolji timovi dobiti finansijsku i mentorsku pomoć za implementaciju svog rješenja širom svijeta. U nastavku pročitajte više o pobjedničkim timovima!

Peto mjesto: Interakt

Peto mjesto pripalo je timu „Interakt“ koji čine Benjamin Dobardžić, Blerdijan Kolić, Tamara Pavlović i Vladimir Borović. Oni žele da kreiraju društvenu mrežu za učenje, čiji će primarni cilj biti da se ljudi upoznaju i da nauče primjenjiva znanja koja će ih učiniti konkuretnim na tržištu. Korisnici će pohađati kurseve, i povezivati se sa ljudima sličnih interesovanja kako bi mogli da razmjene naučeno znanje.

Četvrto mjesto: WALK-A-THON

Na četvrtom mjestu našao se tim „WALK-A-THON“ koji čine Jovana Mitrić, Marko Lasica i Sara Kovačević. Njihova ideja ogleda se u organizaciji događaja koji okuplja timove ljudi koji žele da provedu vrijeme u prirodi i fizički se aktiviraju, zajedno sa svojim timom kroz brojne izazove i igre, te na taj način prikupljaju novac u humanitarne svrhe.

Treće mjesto: Maslinari

Treće mjesto pripalo je timu „Maslinari“ koji čine Davud Bahović, Jovana Šobić, Marija Vuksanović, Sara Bakić i Teodora Gašić. Problem koji su oni prepoznali jeste nedovoljna edukacija o HPV virusu. Mladi nijesu upoznati kako se HPV virus prenosi, koje su njegove posljedice i koje su mjere prevencije. Zato će napraviti platformu kojom će uz dodatne aktivnosti podići svijest o ovom globalnom problemu.

Drugo mjesto: E’o

Na drugom mjestu našao se tim „E’o“ koji čine Aleksa Obradović, Amina Bahović, Dunja Sekulović i Nevena Jovanović. Oni žele da kreiraju liniju za razgovor sa djecom koju bi ljudi pozivali kada god oni osjećaju potrebu da se prisjete djeteta u sebi. Kada pozovete broj, automatski govornik, takođe dječiji glas, će ponuditi opcije za razna osjećanja: tuga, razočarenje, ljutnja… Ideja je nastala sa ciljem da se pomogne kod, sve više zastupljenog, problema mentalnog zdravlja.

Prvo mjesto: WithMe

Kao najbolji po mišljenju, kako žirija, tako i ostalih takmičara, istakao se tim „WithMe“ koji čine Edina Osmanović, Ivana Ćorić i Stefan Vukmanović. Oni rade na razvoju platforme koja je usko specijalizovana za pronalaženje idealnog cimera ili saputnika, a koja će vremenom da nadograđuje svoju ponudu u oblasti pronalaženja grupe za gaming, učenje ali i zabavu, kao i pronalaženje osoba za zajednička putovanja, part –time poslove.

Za nama je vikend prepun sjajnih ideja, kreativnosti i želje mladih da učine svijet boljim mjestom. Još jednom smo pokazali da mladim ljudima ne fali motivacije i želje, već da im je samo potrebno pružiti priliku da se njihov glas čuje i pokažu šta mogu.

Author: Bobana Radović

Bobana je project menadžerka u Digitalizuj.Me, diplomirani ekonomista, a njeno srce pripada najljepšoj mački na svijetu, Lili.

Share This Post On

Vaše mišljenje: