E3 2016 – budućnost video-igara (i ključ za reklamiranje novoj generaciji)

Microsoft na E32016 – Project Scorpio, Play Anywhere i konzole bez generacija

Microsoft je predstavio novi, manji, jeftiniji i nešto moćniji model konzole Xbox One, koji će biti u prodaji od zime. Igrači će imati na raspolaganju online servis putem koga će moći da (na način na koji se to danas radi sa opremom u automobilima) naruči kontroler sa izgledom i funkcionalnostima po njihovoj mjeri.

Među igrama koje su predstavili nalaze se i:

  • Gears Of War 4 – nastavak blokbaster pucačine sa nikad boljom grafikom,
  • Nova sezona tabačine “Killer Instinct“,
  • Prelijepa vožnja u otvorenom svijetu “Forza Horizon 3“,
  • ReCore” – originalna akciona avantura iz trećeg lica koju potpisuje legendarni Keiđi Inafune, a čiji djelovi opasno mirišu na Metroid,
  • Final Fantasy XV” koji će izaći i za Sony-jevu konzolu,
  • Ekspanzije za prošlogodišnji online hit “Tom Clancy’s The Division”,
  • Battlefield1 – pucačina u prvom licu smještena u Prvi svjetski rat (multiplatformski naslov čiji će dodatni sadržaj izlaziti prvo za Microsoftovu platformu),
  • Novu verziju i nove mogućnosti u Minecraft-u, uključujući i podršku za VR, nove svjetove i multiplayer među igračima koji koriste različite vrste uređaja,
  • Inside” – nova igra autora indie hita “Limbo”,
  • Mnoštvo nezavisnih igara koje su dio programa [email protected],
  • We Happy Few” – avantura iz prvog lica čiji se svijet najbolje može opisati kao kombinacija “Paklene pomorandže” i Orvelove “1984”,
  • Gwent” – kartaška igra smještena u svijet serijala “Witcher”,
  • Tekken7” – novi nastavak u serijalu tabačina sa osvježavajućim grafičkim i tehničkim inovacijama,
  • Dead Rising 4” – još jedan zombi blokbaster u otvorenom svijetu,
  • Scalebound” – akciona igra sa jahačima zmajeva i gigantskim “kraljicama” od kreatora serijala “Bayonetta”,
  • Sea of Thieves” – simulacija gusarskog života za više igrača iz legendarnog studija Rare,
  • State of Decay 2” – masivna online simulacija opstanka u zombi-apokalipsi,
  • Halo Wars 2” – akciona Real-Time Strategiju za PC i Konzole od studija koji nam je donio serijal “Total War”.

Valja napomenuti i da novi “Crackdown”, koji je najavljen prošle godine, uopšte nije bio prikazan.

we happy few

Glavni motiv Microsoftove konferencije je, ipak, bila prezentacija njihove vizije budućnosti igranja. Gigant iz Redmonda je konačno odlučio da, kad su ekskluzive u pitanju, Windows10 i Xbox One tretira kao jednu platformu. Ne samo da neće proizvoditi igre koje su namijenjene samo njihovoj konzoli, nauštrb PC računara, već ćete i igru koju kupite za Windows automatski dobiti i za Xbox – i obratno. Ovo je početak budućnosti koju oni zovu “igranjem van konzolnih generacija”, a čija će prava manifestacija početi u trenutku kad krajem 2017. godine na tržište izađe njihova naredna konzola, koju su na konferenciji nazvali “Project Scorpio“.

scorpio-640x360

“Project Scorpio” je predstavljeni isključivo kroz cifre. Teraflopsi snage kojima se Microsoft hvali su više nego impozantni, ali su brojke bez igara kojima treba da služe igračima značile vrlo malo.

Ovaj uređaj impozantnih hardverskih specifikacija predstavljaće hardverski ubjedljivo najsnažniju igračku konzolu, ali će igre koje budu pravljene za njega istovremeno (sa nešto gorim izgledom i/ili performansama) moći da se igraju i na Xbox One-u. Ovo će Xbox One učiniti ne samo unazad (u stanju je da pušta Xbox360 igre) već i unaprijed kompatibilnom konzolom, što će označiti kraj generacije konzola kakvim ih danas znamo, bar kad je Microsoft u pitanju.

Konačno smo, nakon više od decenije, vidjeli Microsoft u ofanzivi

Ovaj koncept inkrementalnih generacijskih koraka, iako nepoznat u industriji konzola (ako izuzmemo nesrećni Sega 32X), predstavlja način na koji igre funkcionišu na mnogim drugim platformama – prije svega mobilnim telefonima. Igre koje rade na Iphone 6 vjerovatno rade i na Iphone 5, samo izgledaju lošije. To će omogućiti Microsoftu da izdaje nove generacije hardvera, bez gubljenja već instalirane baze potrošača koja će, ako stvari budu tekle po planu, postepeno prelaziti na novu polugeneraciju.

Uz sve to predstavljena je i nova, ojačana Xbox Live serverska infrastruktura i nove funkcionalnosti konzole poput “Looking for group” opcije i mogućnosti da u igri slušate sopstvenu muziku.

gears4

Nakon više od deset godina vidjeli smo Microsoft u ofanzivi. Kompanija je napokon priznala da gubi rat u ovoj generaciji konzola i odlučila da uzdrma stvari iz temelja. Suštinske promjene koje najavljuju su vrlo lukava strategija koja za cilj ima da, dajući vrijednost kupcu i korisniku, istrenira korisničku bazu da tu vrijednost shvati kao sopstveno pravo i počne da je zahtijeva i od ostalih. Ovo konkurenciju stavlja u vrlo nezgodan položaj, jer svaka od tih stvari koje korisnik dobija sami “rat konzola” približava terenu na kome je Microsoft mnogo jači. Sony ne može ni da se približi njihovom iskustvu u izgradnji gigantskih serverskih infrastruktura. “Kompatibilnost unaprijed” je nešto čime se firma koja potpisuje DirectX i Windows suštinski i na najvišem mogućem nivou bavi već decenijama, a davanje besplatnog primjerka igre za Windows je nešto što Microsoft sebi može da priušti – jer je i Windows njihova platforma. Konkurencija može ili da ignoriše Microsoftov izazov i rizikuje neprekidno trenje sa potrošačkom strukturom, ili da ga prihvati i rizikuje da teren za takmičenje trajno preseli na mjesto koje je za njih manje povoljno.

Na sledećoj strani – Igre, igre, igre – Kako je Sony “Osvojio E3”

Author: Milutin Pavićević

Milutin je programer i grafički dizajner. U slobodno vrijeme bavi se stripom, animacijom i video igrama. Totalni antitalenat za istoriju, geografiju i sport.

Share This Post On

Vaše mišljenje: