Digitalizuj.me i Logate treću godinu zaredom organizuju Hakaton – priliku da u 24 časa pokažete svoje programersko i dizajnersko umijeće. Datum održavanja Hakatona je 20. i 21. decembar kada će se od vas tražiti da odgovorite na jedan veoma specifičan zadatak – da svijet gledate očima šestogodišnjaka i kreirate edukativnu HTML5 aplikaciju za djecu u početnim razredima osnovih škola.
Kao što znate, Ministarstvo za informaciono društvo i telekomunikacije i Ministarstvo prosvjete su u saradnji sa Zavodom za udžbenike i nastavna sredstva ove godine obezbijedili tablete za četiri odjeljenja prvaka. Oduševljeni ovom inicijativom i svjesni da je za djecu veoma bitno da od malena idu u korak sa novim tehnologijama i da usvajaju znanja i vještine koje će ih jednog dana učiniti konkurentnim na tržištu rada, odlučili smo da podržimo ovaj eksperiment tako što ćemo vam dati zadatak da našim prvačićima približite postojeće nastavno gradivo kroz nove tehnologije ili da, ukoliko to želite, sami date predlog koja su to znanja i vještine koje dijete prvog razreda treba da posjeduje.
Tokom naredne dvije nedjelje možete da očekujete dobre primjere edukativnih aplikacija i smjernice kako dizajnirati i napraviti aplikaciju koja će zadovoljiti edukativne standarde i svidjeti se djeci! 🙂
Pa da počnemo! Kada pričamo o edukativnim aplikacijama, možemo da ih podijelimo na: “gaming apps”, “e-books” i “creating apps”. Podjela je napravljena prema mehanizmu interakcije sa aplikacijom, naracijom aplikacije i načinom na koji je edukativni sadržaj uključen u istu.
1. E-book
U “e-book” aplikacijama, aktivnost predstavlja, ili sama priča, ili interakcija sa zadacima koji su vezani za priču. Ove aplikacije najčešće sadrže određene funkcije ili sporedne aktivnosti koje daju novu dimenziju čitanju knjige. Edukativni sadržaj je u ovom slučaju, ili predstavljen eksplicitno kroz tekst, ili implicitno kroz aktivnosti. Naši prvačići trenutno koriste e-book, koji im po otvaranju daje opciju da izaberu jedan od tri predmeta. Po odabiru predmeta, djeca zatim biraju između nekoliko ponuđenih lekcija od kojih svaka ima nekoliko scenarija (zadataka) uz pomoć kojih djeca usvajaju sadržaj predstavljen nastavnim programom.
2. Gaming apps
“Gaming apps” su igrice koje uključuju niz izazova, akcija i reakcija koje za cilj imaju usvajanje određene vještine. Kako dijete usvaja određenu vještinu, ono prikuplja poene i napreduje po nivoima. Izazovi i aktivnosti su ti koji u sebi nose zahtjev za savladavanjem edukativnog sadržaja, a cijela igra predstavlja sistem za učenje.
3. Creating apps
“Creating apps” su specifične po tome što djetetu pružaju alate, radni prostor i zadatak – sve ostalo je na djetetu. Djeca ove aktivnosti smatraju veoma privlačnim zbog toga što: se nalaze u okruženju u kojem ne mogu da pogriješe, oni sami postavljaju tempo, uče radeći, koriste alate, postoji neograničen broj mogućnosti i ishoda, način korištenja alata zavisi od predefinisanih interesa djeteta. Edukativni sadržaj je najčešće sadržan u smjernicama za korištenje alata.
Možete da birate koji tip aplikacije želite da napravite. Takođe, imate slobodu da odaberete da li želite da napravite aplikaciju koja će djeci približiti znanja predviđena nastavnim programom, ili ćete ovu priliku iskoristiti da djecu naučite nečemu potpuno novom.
Ukoliko želite da kroz igru i zabavu djeci predstavite postojeći nastavni plan i program, preporučujemo vam da istražite koja su to znanja koja djeca prvog razreda treba da usvoje. Na sajtu Zavoda za školstvo možete naći nastavni plan za svaki od predmeta. Pri tome je bitno da se fokusirate na kolonu “Operativni ciljevi” koja vam daje informaciju šta to djeca treba da nauče u prvom razredu.
Neke predmetne programe možete preuzeti na sledećim adresama:
- Crnogorski jezik i književnost, strane 12 do 22,
- Matematika, strane 10 do 15,
- Engleski jezik, strane 52 i 53,
- Muzička kultura, strane 5 do 9,
- Likovna kultura, strane 7 do 9,
- Priroda i društvo, strane 5 do 9.
Ukoliko, pak, mislite da postoje još neke vještine koje djeca treba da usvoje, samo naprijed! Ukoliko mislite da je to programiranje, možete napraviti aplikaciju koja ih uči osnovnoj logici koja stoji iza programiranja! Istraživanje koje je sprovela platforma Adjust nad edukativnim aplikacijama za djecu koje su dostupne u App Storeu i koje imaju više od 200 komentara, je dalo spisak 10 aplikacija koje su najpozitivnije ocijenjene.
Najpozitivnije ocijenjene aplikacije za djecu su:
- Bugs and Buttons
- Kids Puzzles Puzzingo
- Preschool EduKitty-Amazing
- Heidi on the Alp
- Shape-O ABC’s
- TeachMe: Kindergarten
- Monkey Math School Sunshine
- Green Eggs and Ham — Dr. Seuss
- Endless Alphabet
- Dr. Seuss’s ABC
Za šta god da se odlučite, obratite pažnju da postavljeni zahtjevi odgovaraju razvojnom nivou jednog šestogodišnjaka. Mi pozdravljamo vašu kreativnost i dajemo vam potpunu slobodu da, na ovaj način, učestvujete u kreiranju nastavnog materijala za naše buduće prvake!
Prijavite se za ovu neponovljivu avanturu mozganja i druženja i, uz pomoć stručnih mentora, pretvorite svoju ideju u djelo!