E3 2016 – budućnost video-igara (i ključ za reklamiranje novoj generaciji)

Igrači video-igara su jedna od najtežih ciljnih populacija kad je oglašavanje u pitanju. Među oglašivačima važe za mrzovoljnu skupinu koja vrlo brzo odvaja suštinu od marketinških oblandi u koje je umotana. Lako prepoznaju prodajnu priču, i vrlo negativno reaguju na nju. Sviđalo vam se to ili ne, ova grupa je sve veća i predstavlja nacrt novih generacija potrošača.

E3 (Electronic Entertainment Expo) je najveći događaj u svijetu igara – sajam otvoren samo za predstavnike medija, koji se sastoji od više konferencija i sajamskog dijela. Na njemu najveća imena u industriji predstavljaju softverske i hardverske proizvode koje namjeravaju da plasiraju u narednih nekoliko godina.

biscuit
Ovo je događaj čiji je jedini cilj da vam proda proizvod, a ipak ga mnogi vide kao veličanstvenu priču koju neko može da vam pokvari ako vam oda šta će se desiti.Džon 'Totalbiscuit' Bejn

Svi koji se predstavljaju na ovom događaju imaju samo jedan cilj – da vam prodaju svoj proizvod. Činjenica da publika kojoj se obraćaju ovu apsolutno prodajnu priču prihvata izuzetno pozitivno veliki je podvig industrije i organizatora. Igrači pokazuju izraziti entuzijazam prema E3 konferencijama. Mediji koji pokušavaju da “procure” informacije o konferencijama prije nego što se one dese bivaju dočekani na nož publike koja osjeća da su takve informacije “spoileri”, iako se radi isključivo o reklamama. Većinska volja ove poslovično teške publike da entuzijastično uživa u demonstraciji marketinške pohlepe korporacija jedan je od razloga zašto i druge industrije posmatraju E3 i u njemu traže smjernice za marketing novim generacijama.

titanfall

Nekoliko je stvari koje čine E3 tako omiljenim događajem. Osnov svega je da su sva velika imena tu. Čak i Activision, Valve i drugi velikani koji nemaju svoje štandove i konferencije nađu način da (uglavnom kroz konferencije proizvođača hardvera) predstave svoje najveće proizvode. Svi planovi koje su veliki igrački magovi kovali protekle godine sabijeni su u tri dana konferencija kojima počinje ovaj sajam. Konferencije za medije sa ovog sajma su prozor u budućnost – bilo da su u pitanju same igre ili tehnologija koja će ih pokretati. Velike kompanije svojim fanovima ne prodaju samo proizvode koji će izaći u skoro vrijeme, već i osjećaj da je industrija u konstantnoj evoluciji i da nas na narednom koraku čekaju još veća uzbuđenja. Tako svijetla i optimistična budućnost industrije čini igrače ponosnima što su dio njene sadašnjosti.

sonyconf

Još jedna od karakterističnih stvari je osjećaj da neko može biti “pobjednik” E3-ja. Publika i mediji na kraju tri dana konferencija proglašavaju “pobjednika”, odnosno kompaniju čija je konferencija bila najzanimljivija, najsadržajnija i najuzbudljivija. Kao i kod svega drugog, igrači su često vatreno podijeljeni oko ovog pitanja, a odluka većine apsolutno ne znači ništa kad je finansijski uspjeh u pitanju. Razlog zašto je Nintendo odustao od klasičnih konferencija i prešao na cjelodnevne događaje je i to što je “gubio” E3 u godinama kad je odnosio ubjedljive pobjede u prodaji. Publika svih tabora je, ipak, jednoglasna oko jedne stvari – da biste “bili E3 pobjednik”, glavni pobjednik na vašoj konferenciji mora biti korisnik. Više cijene, ograničavanje slobode kupaca, segmentiranje korisničke baze, slabiji hardver i gore igre su automatska karta za E3 poraz. Kao recept za pobjedu iskristalisala se kombinacija tehnologija koje otvaraju nove horizonte, mnoštva kvalitetnih novih igara, povećanja vrijednosti koju korisnik dobija za novac i  kratke, iskrene i direktne prezentacije.

zelda16

“Velika trojka” E3 sajma su proizvođači igračkih konzola – Microsoft, Nintendo i Sony. Nintendo je odustao od pres-konferencije i opredijelio se za cjelodnevni program koji je prenošen na Youtubeu i Twitchu. Preostali dvojac u trenutnoj ponudi ima hardver vrlo slične arhitekture i njihov marketinški pristup je gotovo identičan. Njihove konferencije u proteklih par godina su, zbog toga, bile uporedive, ali ove godine to nije slučaj. Sony je odlučio da se bavi isključivo Playstation4 konzolom, i predstavi možda i najjači arsenal igara u istoriji E3 konferencija, dokazujući svijetlu budućnost ove konzole. Microsoft se bavio budućnošću igranja i pokušao da iz temelja uzdrma određene stvari koje čine današnje poimanje igračkih platformi, istovremeno dokazujući korist koju će krajnji korisnik imati od te vizije.

Na sledećoj strani pročitajte o Microsoftovoj ofanzivi – Projektu Scorpio, Play Anywhere inicijativi i konzolama bez generacija

Ili preskočite detalje o pojedinačnim konferencijama i pročitajte sažetak i zaključak

Milutin Pavićević

Author: Milutin Pavićević

Milutin je programer i grafički dizajner. U slobodno vrijeme bavi se stripom, animacijom i video igrama. Totalni antitalenat za istoriju, geografiju i sport.

Share This Post On

Vaše mišljenje: